• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 12 آبان 1400
کد مطلب : 144597
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا] / افزایش استفاده از زغال‌سنگ در چین


بحران انرژی در چین باعث شده تا دولت این کشور تصمیم بگیرد استفاده از زغال‌سنگ در نیروگاه‌های خود را افزایش دهد. طی هفته‌های اخیر، خاموشی‌های گسترده باعث تعطیلی کارخانه‌ها و آسیب به چرخه تولید در چین شده است. این در حالی است که کشورهای جهان در گلاسگو مشغول بررسی راه‌هایی برای جلوگیری از وخیم‌ترشدن اوضاع تغییرات اقلیمی هستند. در روزهای اخیر معادن زغال‌سنگ قدیمی چین بازگشایی و چند معدن جدید نیز افتتاح شده است.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
نشست آب و هوایی؛ منافع اقتصادی قوی‌تر از محیط‌زیست


فضای حاکم بر نشست آب و هوایی نشان می‌دهد قدرت‌های جهان به‌هیچ‌عنوان اراده و آمادگی لازم برای گفت‌وگو درباره حل بحران زیست‌محیطی را ندارند. به نوشته روزنامه العربی‌الجدید ریشه این عدم‌آمادگی به منافع اقتصادی کشورها در تداوم وضع موجود و عدم‌ اجرای اصلاحات متناسب با آینده کره‌زمین برمی‌گردد. این در حالی است که افکار عمومی و رسانه‌های جهان انتظار داشتند نشست آب و هوایی با نتیجه‌ای اساسی برای آغاز اصلاحات همراه باشد.

روزنامه الاخبار [لبنان]
خیز احزاب برای حذف رئیس بانک مرکزی لبنان


ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان یکی از پرنفوذ‌ترین شخصیت‌های این کشور طی یک‌دهه گذشته به‌شمار می‌آید. قدرت سلامه تا اندازه‌ای است که حتی رئیس‌جمهور لبنان نیز قادر به نظارت کامل بر حوزه اختیارات او نیست. اگرچه سلامه همواره از حمایت آمریکا برخوردار بوده است اما هم‌اکنون زمزمه‌هایی مبنی‌بر توافق سیاسی تمام جریانات لبنانی برای حذف او به گوش می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید